eCommerce ლექსიკონი
ALL
R
A
S
B
T
C
U
D
V
E
W
F
X
G
Y
H
Z
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
ALL
ს
ა
ტ
ბ
უ
გ
ფ
დ
ქ
ე
ღ
ვ
ყ
ზ
შ
თ
ჩ
ი
ც
კ
ძ
ლ
წ
მ
ჭ
ნ
ხ
ო
ჯ
პ
ჰ
ჟ
რ
B2A (ბიზნესი ადმინისტრაციას) / B2A (Business to Administration)
ბიზნესისა და ადმინისტრაციის ურთიერთქმედება
კომპანიები ადმინისტრაციული ფორმალობების შესრულებისთვის მთავრობას მიმართავენ.
B2B (ბიზნესი ბიზნესს) / B2B (Business to Business)
ურთიერთქმედება ბიზნესებს შორის
კომპანიის მიერ სხვა ბიზნესისთვის საქონლის მიწოდება B2B გარიგებაა.
B2C (ბიზნესი მომხმარებელს) / B2C (Business to Consumer)
კომერციული მოდელი, სადაც კომპანია პირდაპირ ყიდის პროდუქტებს ან სერვისებს საბოლოო მომხმარებელზე
ონლაინ მაღაზიები, რომლ ებიც ფიზიკურ პირებზე ყიდიან, მუშაობენ B2C მოდელით
C2B (მომხმარებელი ბიზნესს) / C2B (Customer to Business)
ურთიერთქმედება მომხმარებლებსა და ბიზნესს შორის
მომხმარებელი სთავაზობს სერვისს კომპანიას (მაგ., ფოტოს გადაღება).
C2C (მომხმარებელი მომხმარებელთან) / C2C (Consumer to Consumer)
კომერციული მოდელი, სადაც მომხმარებლები ერთმანეთთან ყიდიან ან ცვლიან პროდუქტებს ონლაინ პლატფორმის საშუალებით
Phubber და MyMarket არიან პლატფორმები, რომლებიც C2C მოდელით ფუნქციონირებენ
ავთენტიფიკაცია / Authentication
უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც ხდება მომხმარებლის ვინაობის დადასტურება (მაგ. პაროლის, SMS კოდის ან ბიომეტრიის გამოყენებით).
სისტემაში შესვლისას მომხმარებელმა გაიარა აუთენტიფიკაცია SMS კოდის შეყვანით.
ავტორიზაცია / Authorization
უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც სისტემა ადასტურებს, რომ მომხმარებელს აქვს უფლება გამოიყენოს კონკრეტული სერვისი ან განახორციელოს მოქმედება (მაგ. გადახდა)
ონლაინ გადახდისას ბანკის სისტემა ახდენს ავტორიზაციას, რათა დაადასტუროს ტრანზაქცია
გაყიდვების ძაბრი / Sales Funnel
მარკეტინგული მოდელი, რომელიც აღწერს მომხმარებლის მოგზაურობას საწყისი ეტაპიდან (ინტერესის გაჩენა) საბოლოო შესყიდვამდე.
გაყიდვების ძაბრის თითოეული ეტაპის ოპტიმიზაცია აუცილებელია კონვერსიის გასაზრდელად.
დამატებითი გაყიდვა / Upselling
გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ უფრო ძვირ ან გაუმჯობესებულ ვერსიას იმ პროდუქტის, რასაც უკვე აპირებს რომ იყიდოს.
კლიენტის დარწმუნება, რომ შეიძინოს უკეთესი პროდუქტი, "სტანდარტული" პროდუქტის ნაცვლად.
ელექტრონული კომერცია / eCommerce
ეს არის პროდუქციისა ან/და მომსახურების ყიდვა-გაყიდვა ინტერნეტის საშუალებით.
ინტერნეტ მაღაზიიდან ტანსაცმლის შეძენა ელექტრონული კომერციის მაგალითია.
კალათა / Shopping Cart
ვებგვერდზე ან აპლიკაციაში არსებული ვირტუალური სივრცე, სადაც მომხმარებელი ყრის პროდუქტებს, რომელთა ყიდვაც სურს
პროდუქტების დამატების შემდეგ, შეგიძლიათ გადახვიდეთ კალათაში და გააფორმოთ შეკვეთა.
კონვერსია / Conversion
ონლაინ მარკეტინგის ერთ-ერთი მთავარი მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის მიერ სასურველი ქმედების შესრულებას აღნიშნავს (მაგალითად, შეკვეთის გაფორმება, საინფორმაციო ბიულეტენის გამოწერა და სხვა).
ვებსაიტზე კონვერსიის გასაზრდელად საჭიროა მარკეტინგული სტრატეგიის გაუმჯობესება.
კონტენტის მართვის სისტემა / CMS - Content Management System
პროგრამა, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, შექმნას, შეცვალოს და მართოს კონტენტი ვებგვერდი კოდირების გარეშე.
Wix არის CMS-ის მაგალითი, რომელიც საშუალებას გაძლევთ მარტივად განაახლოთ თქვენი ვებგვერდი.
ლაივ ჩატი / Live Chat
ონლაინ მომსახურების ფორმა, სადაც მომხმარებელი რეალურ დროში ურთიერთობს კომპანიის წარმომადგენელთან ვებგვერდზე ჩატის საშუალებით
მომხმარებელმა კითხვაზე პასუხი მაშინვე მიიღო ლაივ ჩატის მხარდაჭერის მეშვეობით
ლოიალობის პროგრამა / Loyalty Program
პროგრამა, რომელიც მომხმარებლებს აჯილდოებს განმეორებითი შესყიდვებისთვის, მაგალითად, ფასდაკლებებით ან ქულებით.
ყოველ 100 ლარზე, მომხმარებელი იღებს 10 ქულას, რომლის გამოყენებაც შემდეგ შესყიდვაზე შეუძლია.
მარაგი / Inventory Stock
პროდუქციის რაოდენობა, რომელიც ბიზნესს აქვს საწყობში გასაყიდად ან გასაგზავნად
მაღაზიამ გაზარდა მარაგი, რათა მომავალი აქციის დროს პროდუქტი არ გამოლეულიყო
მარკეტინგის ავტომატიზაცია / Marketing Automation
პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება მარკეტინგული ამოცანების ავტომატიზაციისთვის, როგორიცაა ელ.ფოსტის დაგზავნა.
ავტომატიზებული ელ.ფოსტის კამპანია მიდის ყველა იმ მომხმარებელთან, ვინც საიტზე დარეგისტრირდა.
მიმწოდებელი / Supplier
კომპანია ან პირი, რომელიც ბიზნესს აწვდის პროდუქტებს ან მომსახურებას გასაყიდად
ონლაინ მაღაზიამ ხელშეკრულება გააფორმა რამდენიმე მომწოდებელთან, რათა პროდუქტის ასორტიმენტი გაეფართოებინა
მიტოვებული კალათა / Abandoned Cart
სიტუაცია, როდესაც ონლაინ მაღაზიის მომხმარებელი პროდუქტს ამატებს კალათაში, მაგრამ ყიდვის პროცესს არ ასრულებს.
მიტოვებული კალათის მიზეზები ხშირად მიტანის მოულოდნელი ხარჯები ან რთული გადახდის პროცესია.
მობილური კომერცია / m-commerce
ელექტრონული კომერციის სახეობა, რომელიც ხორციელდება მობილური მოწყობილობების (სმარტფონები, პლანშეტები) საშუალებით.
მობილური აპლიკაციით პროდუქტის შეძენა მობილური კომერციის მაგალითია.
მომხმარებლის ერთგულების ქულა / NPS - Net Promoter Score
მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის ლოიალურობას და ბიზნესის რეკომენდაციის სურვილს ზომავს.
კომპანიამ მაღალი NPS-ის მისაღწევად უნდა იზრუნოს მომხმარებლის გამოცდილების გაუმჯობესებაზე.
მოქმედებისკენ მოწოდება / CTA - Call To Action
ღილაკი ან ბმული, რომელიც მომხმარებელს მოუწოდებს რაიმე კონკრეტული მოქმედების შესრულებისკენ.
ღილაკები "იყიდე ახლა" ან "დაამატე კალათაში" არის CTA-ის მაგალითები.
ორგანული ტრეფიკი / Organic Traffic
ვებსაიტზე მოსული ვიზიტორები, რომლებიც მოდიან საძიებო სისტემებიდან (მაგ. Google) უფასოდ, რეკლამების გარეშე.
SEO ოპტიმიზაციის შემდეგ ჩვენი საიტის ორგანული ტრეფიკი მნიშვნელოვნად გაიზარდა.
პროდუქტის აღწერა / Product Description
ტექსტი, რომელიც მომხმარებელს აწვდის ინფორმაციას პროდუქტის მახასიათებლებისა და უპირატესობების შესახებ.
პროდუქტის აღწერა ხსნი ს, რომ ეს მაისური დამზადებულია 100% ბამბისგან და არის ნატურალური
რეკომენდაციების სისტემა / Recommendation Engine
ალგორითმი, რომელიც სთავაზობს მომხმარებელს მის ინტერესებზე მორგებულ პრო დუქტებს
საიტზე დამატებული რეკომენდაციების სისტემამ გაყიდვები 15%-ით გაზარდა.
რეტარგეტინგი / Retargeting
მარკეტინგული სტრატეგია, როცა რეკლამა ისევ აჩვენეთ იმ მომხმარებლებს, ვინც უკვე ეწვია თქვენს საიტს ან დაათვალიერა პროდუქტები, მაგრამ არ შეიძინა. ეს რეკლამა კი გამოუჩნდა სხვა და სხვა საიტებზე.
მომხმარებელი ათვალიერებდა ფეხსაცმელს, შემდეგ სხვა საიტზე მას ისევ გამოუჩნდა იგივე ფეხსაცმლის რეკლამა.
საიტზე გატარებული საშუალო დრო / Average Time on Site
მეტრიკა, რომელიც აჩვენებს საშუალოდ რამდენ ხანს ატარებენ მომხმარებლები ვებსაიტზე ერთ ვიზიტში
ანალიტიკამ აჩვენა, რომ საიტზე გატარებული საშუალო დრო გაიზარდა 3 წუთიდან 5 წუთამდე
საკვანძო სიტყვა / Keyword
სიტყვა ან ფრაზა, რომელსაც მომხმარებელი იყენებს საძიებო სისტემაში პროდუქტის საპოვნელად.
თუ ვყიდი ფეხსაცმელებს, საკვანძო სიტყვები შეიძლება იყოს "სპორტული ფეხსაცმელი", "საზაფხულო სანდლები" და ა.შ.
საძიებო სისტემების ოპტიმიზაცია / SEO - Search Engine Optimization
ვებსაიტის ან კონტენტის ოპტიმიზაციის პროცესი, რომელიც მიზნად ისახავს ორგანული, უფასო ტრაფიკის გაზრდას საძიებო სისტემებიდან.
ვებსაიტის SEO-ს გაუმჯობესება დაგეხმარებათ, რომ მომხმარებლებმა თქვენი პროდუქტები მარტივად იპოვონ Google-ში.
ტრაფიკი / Traffic
ვიზიტორების რაოდენობა, რომლებიც შემოდიან საიტზე.
სოციალური მედიის კამპანიამ გაზარდა ვებსაიტის ტრაფიკი.
შეთავაზება / Offer
ონლაინ მაღაზიის მიერ მომხმარებლისთვის შემოთავაზებული სპეციალური პირობები ან ფასდაკლებები.
არ გამოტოვოთ ჩვენი საახალწლო შეთავაზება, რომელიც მხოლოდ შეზღუდული დროით გაგრძელდება.
შეკვეთა / Order
მყიდველის მიერ ონლაინ მაღაზიაში სასურველი პროდუქტების არჩევის და შეძენის პროცესი.
თქვენი შეკვეთა მიღებულია და დამუშავების პროცესშია.
წინასწარი გაყიდვის ლიდი / Pre-sale Lead
პოტენციური კლიენტი, რომელმაც გამოავლინა ინტერესი პროდუქტის ან სერვისის მიმართ, მაგრამ ჯერ არ მიუღია საბოლოო გადაწყვეტილება ყიდვაზე.
ვებინარის შემდეგ მივიღეთ რამდენიმე წინასწარი გაყიდვის ლიდი, რომლებიც დაინტერესდნენ ჩვენი პლატფორმის გამოყენებით.
ჯვარედინი გაყიდვა / Cross-selling
გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ დამატებით პროდუქტებს, რომელიც დაკავშირებულია მის მიერ არჩეულ ან ნაყიდ პროდუქტთან.
კლიენტს, რომელიც ყიდულობს ლეპტოპს, ვთავაზობთ მაუსს და ლეპტოპის ჩანთას.