top of page

eCommerce ლექსიკონი

ავთენტიფიკაცია / Authentication

უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც ხდება მომხმარებლის ვინაობის დადასტურება (მაგ. პაროლის, SMS კოდის ან ბიომეტრიის გამოყენებით).

სისტემაში შესვლისას მომხმარებელმა გაიარა აუთენტიფიკაცია SMS კოდის შეყვანით.

ავტორიზაცია / Authorization

უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც სისტემა ადასტურებს, რომ მომხმარებელს აქვს უფლება გამოიყენოს კონკრეტული სერვისი ან განახორციელოს მოქმედება (მაგ. გადახდა)

ონლაინ გადახდისას ბანკის სისტემა ახდენს ავტორიზაციას, რათა დაადასტუროს ტრანზაქცია

გაყიდვების ძაბრი (Sales Funnel)

მარკეტინგული მოდელი, რომელიც აღწერს მომხმარებლის მოგზაურობას საწყისი ეტაპიდან (ინტერესის გაჩენა) საბოლოო შესყიდვამდე.

გაყიდვების ძაბრის თითოეული ეტაპის ოპტიმიზაცია აუცილებელია კონვერსიის გასაზრდელად.

დამატებითი გაყიდვა (Upselling)

გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ უფრო ძვირ ან გაუმჯობესებულ ვერსიას იმ პროდუქტის, რასაც უკვე აპირებს რომ იყიდოს.

კლიენტის დარწმუნება, რომ შეიძინოს უკეთესი პროდუქტი, "სტანდარტული" პროდუქტის ნაცვლად.

ელექტრონული კომერცია (eCommerce)

ეს არის პროდუქციისა ან/და მომსახურების ყიდვა-გაყიდვა ინტერნეტის საშუალებით.

ინტერნეტ მაღაზიიდან ტანსაცმლის შეძენა ელექტრონული კომერციის მაგალითია.

კალათა (Shopping Cart)

ვებგვერდზე ან აპლიკაციაში არსებული ვირტუალური სივრცე, სადაც მომხმარებელი ყრის პროდუქტებს, რომელთა ყიდვაც სურს

პროდუქტების დამატების შემდეგ, შეგიძლიათ გადახვიდეთ კალათაში და გააფორმოთ შეკვეთა.

კონვერსია (Conversion)

ონლაინ მარკეტინგის ერთ-ერთი მთავარი მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის მიერ სასურველი ქმედების შესრულებას აღნიშნავს (მაგალითად, შეკვეთის გაფორმება, საინფორმაციო ბიულეტენის გამოწერა და სხვა).

ვებსაიტზე კონვერსიის გასაზრდელად საჭიროა მარკეტინგული სტრატეგიის გაუმჯობესება.

კონტენტის მართვის სისტემა (CMS - Content Management System)

პროგრამა, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, შექმნას, შეცვალოს და მართოს კონტენტი ვებგვერდი კოდირების გარეშე.

Wix არის CMS-ის მაგალითი, რომელიც საშუალებას გაძლევთ მარტივად განაახლოთ თქვენი ვებგვერდი.

ლოიალობის პროგრამა (Loyalty Program)

პროგრამა, რომელიც მომხმარებლებს აჯილდოებს განმეორებითი შესყიდვებისთვის, მაგალითად, ფასდაკლებებით ან ქულებით.

ყოველ 100 ლარზე, მომხმარებელი იღებს 10 ქულას, რომლის გამოყენებაც შემდეგ შესყიდვაზე შეუძლია.

მარკეტინგის ავტომატიზაცია (Marketing Automation)

პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება მარკეტინგული ამოცანების ავტომატიზაციისთვის, როგორიცაა ელ.ფოსტის დაგზავნა.

ავტომატიზებული ელ.ფოსტის კამპანია მიდის ყველა იმ მომხმარებელთან, ვინც საიტზე დარეგისტრირდა.

მიმწოდებელი (Supplier)

კომპანია ან პირი, რომელიც ბიზნესს აწვდის პროდუქტებს ან მომსახურებას გასაყიდად

ონლაინ მაღაზიამ ხელშეკრულება გააფორმა რამდენიმე მომწოდებელთან, რათა პროდუქტის ასორტიმენტი გაეფართოებინა

მიტოვებული კალათა (Abandoned Cart)

სიტუაცია, როდესაც ონლაინ მაღაზიის მომხმარებელი პროდუქტს ამატებს კალათაში, მაგრამ ყიდვის პროცესს არ ასრულებს.

მიტოვებული კალათის მიზეზები ხშირად მიტანის მოულოდნელი ხარჯები ან რთული გადახდის პროცესია.

მობილური კომერცია (m-commerce)

ელექტრონული კომერციის სახეობა, რომელიც ხორციელდება მობილური მოწყობილობების (სმარტფონები, პლანშეტები) საშუალებით.

მობილური აპლიკაციით პროდუქტის შეძენა მობილური კომერციის მაგალითია.

მომხმარებლის ერთგულების ქულა (NPS - Net Promoter Score)

მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის ლოიალურობას და ბიზნესის რეკომენდაციის სურვილს ზომავს.

კომპანიამ მაღალი NPS-ის მისაღწევად უნდა იზრუნოს მომხმარებლის გამოცდილების გაუმჯობესებაზე.

მოქმედებისკენ მოწოდება (CTA - Call To Action)

ღილაკი ან ბმული, რომელიც მომხმარებელს მოუწოდებს რაიმე კონკრეტული მოქმედების შესრულებისკენ.

ღილაკები "იყიდე ახლა" ან "დაამატე კალათაში" არის CTA-ის მაგალითები.

პროდუქტის აღწერა (Product Description)

ტექსტი, რომელიც მომხმარებელს აწვდის ინფორმაციას პროდუქტის მახასიათებლებისა და უპირატესობების შესახებ.

პროდუქტის აღწერა ხსნის, რომ ეს მაისური დამზადებულია 100% ბამბისგან და არის ნატურალური

რეტარგეტინგი (Retargeting)

მარკეტინგული სტრატეგია, როცა რეკლამა ისევ აჩვენეთ იმ მომხმარებლებს, ვინც უკვე ეწვია თქვენს საიტს ან დაათვალიერა პროდუქტები, მაგრამ არ შეიძინა. ეს რეკლამა კი გამოუჩნდა სხვა და სხვა საიტებზე.

მომხმარებელი ათვალიერებდა ფეხსაცმელს, შემდეგ სხვა საიტზე მას ისევ გამოუჩნდა იგივე ფეხსაცმლის რეკლამა.

საიტზე გატარებული საშუალო დრო / Average Time on Site

მეტრიკა, რომელიც აჩვენებს საშუალოდ რამდენ ხანს ატარებენ მომხმარებლები ვებსაიტზე ერთ ვიზიტში

ანალიტიკამ აჩვენა, რომ საიტზე გატარებული საშუალო დრო გაიზარდა 3 წუთიდან 5 წუთამდე

საკვანძო სიტყვა (Keyword)

სიტყვა ან ფრაზა, რომელსაც მომხმარებელი იყენებს საძიებო სისტემაში პროდუქტის საპოვნელად.

თუ ვყიდი ფეხსაცმელებს, საკვანძო სიტყვები შეიძლება იყოს "სპორტული ფეხსაცმელი", "საზაფხულო სანდლები" და ა.შ.

საძიებო სისტემების ოპტიმიზაცია (SEO - Search Engine Optimization)

ვებსაიტის ან კონტენტის ოპტიმიზაციის პროცესი, რომელიც მიზნად ისახავს ორგანული, უფასო ტრაფიკის გაზრდას საძიებო სისტემებიდან.

ვებსაიტის SEO-ს გაუმჯობესება დაგეხმარებათ, რომ მომხმარებლებმა თქვენი პროდუქტები მარტივად იპოვონ Google-ში.

ტრაფიკი (Traffic)

ვიზიტორების რაოდენობა, რომლებიც შემოდიან საიტზე.

სოციალური მედიის კამპანიამ გაზარდა ვებსაიტის ტრაფიკი.

შეთავაზება (Offer)

ონლაინ მაღაზიის მიერ მომხმარებლისთვის შემოთავაზებული სპეციალური პირობები ან ფასდაკლებები.

არ გამოტოვოთ ჩვენი საახალწლო შეთავაზება, რომელიც მხოლოდ შეზღუდული დროით გაგრძელდება.

შეკვეთა (Order)

მყიდველის მიერ ონლაინ მაღაზიაში სასურველი პროდუქტების არჩევის და შეძენის პროცესი.

თქვენი შეკვეთა მიღებულია და დამუშავების პროცესშია.

ჯვარედინი გაყიდვა (Cross-selling)

გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ დამატებით პროდუქტებს, რომელიც დაკავშირებულია მის მიერ არჩეულ ან ნაყიდ პროდუქტთან.

კლიენტს, რომელიც ყიდულობს ლეპტოპს, ვთავაზობთ მაუსს და ლეპტოპის ჩანთას.

bottom of page