top of page

eCommerce ლექსიკონი

ALL

R

A

S

B

T

C

U

D

V

E

W

F

X

G

Y

H

Z

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

ALL

B2A (ბიზნესი ადმინისტრაციას) / B2A (Business to Administration)

ბიზნესისა და ადმინისტრაციის ურთიერთქმედება

კომპანიები ადმინისტრაციული ფორმალობების შესრულებისთვის მთავრობას მიმართავენ.

B2B (ბიზნესი ბიზნესს) / B2B (Business to Business)

ურთიერთქმედება ბიზნესებს შორის

კომპანიის მიერ სხვა ბიზნესისთვის საქონლის მიწოდება B2B გარიგებაა.

B2C (ბიზნესი მომხმარებელს) / B2C (Business to Consumer)

კომერციული მოდელი, სადაც კომპანია პირდაპირ ყიდის პროდუქტებს ან სერვისებს საბოლოო მომხმარებელზე

ონლაინ მაღაზიები, რომლებიც ფიზიკურ პირებზე ყიდიან, მუშაობენ B2C მოდელით

C2B (მომხმარებელი ბიზნესს) / C2B (Customer to Business)

ურთიერთქმედება მომხმარებლებსა და ბიზნესს შორის

მომხმარებელი სთავაზობს სერვისს კომპანიას (მაგ., ფოტოს გადაღება).

C2C (მომხმარებელი მომხმარებელთან) / C2C (Consumer to Consumer)

კომერციული მოდელი, სადაც მომხმარებლები ერთმანეთთან ყიდიან ან ცვლიან პროდუქტებს ონლაინ პლატფორმის საშუალებით

Phubber და MyMarket არიან პლატფორმები, რომლებიც C2C მოდელით ფუნქციონირებენ

ავთენტიფიკაცია / Authentication

უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც ხდება მომხმარებლის ვინაობის დადასტურება (მაგ. პაროლის, SMS კოდის ან ბიომეტრიის გამოყენებით).

სისტემაში შესვლისას მომხმარებელმა გაიარა აუთენტიფიკაცია SMS კოდის შეყვანით.

ავტორიზაცია / Authorization

უსაფრთხოების პროცესი, რომლის დროსაც სისტემა ადასტურებს, რომ მომხმარებელს აქვს უფლება გამოიყენოს კონკრეტული სერვისი ან განახორციელოს მოქმედება (მაგ. გადახდა)

ონლაინ გადახდისას ბანკის სისტემა ახდენს ავტორიზაციას, რათა დაადასტუროს ტრანზაქცია

გაყიდვების ძაბრი / Sales Funnel

მარკეტინგული მოდელი, რომელიც აღწერს მომხმარებლის მოგზაურობას საწყისი ეტაპიდან (ინტერესის გაჩენა) საბოლოო შესყიდვამდე.

გაყიდვების ძაბრის თითოეული ეტაპის ოპტიმიზაცია აუცილებელია კონვერსიის გასაზრდელად.

დამატებითი გაყიდვა / Upselling

გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ უფრო ძვირ ან გაუმჯობესებულ ვერსიას იმ პროდუქტის, რასაც უკვე აპირებს რომ იყიდოს.

კლიენტის დარწმუნება, რომ შეიძინოს უკეთესი პროდუქტი, "სტანდარტული" პროდუქტის ნაცვლად.

ელექტრონული კომერცია / eCommerce

ეს არის პროდუქციისა ან/და მომსახურების ყიდვა-გაყიდვა ინტერნეტის საშუალებით.

ინტერნეტ მაღაზიიდან ტანსაცმლის შეძენა ელექტრონული კომერციის მაგალითია.

კალათა / Shopping Cart

ვებგვერდზე ან აპლიკაციაში არსებული ვირტუალური სივრცე, სადაც მომხმარებელი ყრის პროდუქტებს, რომელთა ყიდვაც სურს

პროდუქტების დამატების შემდეგ, შეგიძლიათ გადახვიდეთ კალათაში და გააფორმოთ შეკვეთა.

კონვერსია / Conversion

ონლაინ მარკეტინგის ერთ-ერთი მთავარი მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის მიერ სასურველი ქმედების შესრულებას აღნიშნავს (მაგალითად, შეკვეთის გაფორმება, საინფორმაციო ბიულეტენის გამოწერა და სხვა).

ვებსაიტზე კონვერსიის გასაზრდელად საჭიროა მარკეტინგული სტრატეგიის გაუმჯობესება.

კონტენტის მართვის სისტემა / CMS - Content Management System

პროგრამა, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, შექმნას, შეცვალოს და მართოს კონტენტი ვებგვერდი კოდირების გარეშე.

Wix არის CMS-ის მაგალითი, რომელიც საშუალებას გაძლევთ მარტივად განაახლოთ თქვენი ვებგვერდი.

ლაივ ჩატი / Live Chat

ონლაინ მომსახურების ფორმა, სადაც მომხმარებელი რეალურ დროში ურთიერთობს კომპანიის წარმომადგენელთან ვებგვერდზე ჩატის საშუალებით

მომხმარებელმა კითხვაზე პასუხი მაშინვე მიიღო ლაივ ჩატის მხარდაჭერის მეშვეობით

ლოიალობის პროგრამა / Loyalty Program

პროგრამა, რომელიც მომხმარებლებს აჯილდოებს განმეორებითი შესყიდვებისთვის, მაგალითად, ფასდაკლებებით ან ქულებით.

ყოველ 100 ლარზე, მომხმარებელი იღებს 10 ქულას, რომლის გამოყენებაც შემდეგ შესყიდვაზე შეუძლია.

მარაგი / Inventory Stock

პროდუქციის რაოდენობა, რომელიც ბიზნესს აქვს საწყობში გასაყიდად ან გასაგზავნად

მაღაზიამ გაზარდა მარაგი, რათა მომავალი აქციის დროს პროდუქტი არ გამოლეულიყო

მარკეტინგის ავტომატიზაცია / Marketing Automation

პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება მარკეტინგული ამოცანების ავტომატიზაციისთვის, როგორიცაა ელ.ფოსტის დაგზავნა.

ავტომატიზებული ელ.ფოსტის კამპანია მიდის ყველა იმ მომხმარებელთან, ვინც საიტზე დარეგისტრირდა.

მიმწოდებელი / Supplier

კომპანია ან პირი, რომელიც ბიზნესს აწვდის პროდუქტებს ან მომსახურებას გასაყიდად

ონლაინ მაღაზიამ ხელშეკრულება გააფორმა რამდენიმე მომწოდებელთან, რათა პროდუქტის ასორტიმენტი გაეფართოებინა

მიტოვებული კალათა / Abandoned Cart

სიტუაცია, როდესაც ონლაინ მაღაზიის მომხმარებელი პროდუქტს ამატებს კალათაში, მაგრამ ყიდვის პროცესს არ ასრულებს.

მიტოვებული კალათის მიზეზები ხშირად მიტანის მოულოდნელი ხარჯები ან რთული გადახდის პროცესია.

მობილური კომერცია / m-commerce

ელექტრონული კომერციის სახეობა, რომელიც ხორციელდება მობილური მოწყობილობების (სმარტფონები, პლანშეტები) საშუალებით.

მობილური აპლიკაციით პროდუქტის შეძენა მობილური კომერციის მაგალითია.

მომხმარებლის ერთგულების ქულა / NPS - Net Promoter Score

მეტრიკა, რომელიც მომხმარებლის ლოიალურობას და ბიზნესის რეკომენდაციის სურვილს ზომავს.

კომპანიამ მაღალი NPS-ის მისაღწევად უნდა იზრუნოს მომხმარებლის გამოცდილების გაუმჯობესებაზე.

მოქმედებისკენ მოწოდება / CTA - Call To Action

ღილაკი ან ბმული, რომელიც მომხმარებელს მოუწოდებს რაიმე კონკრეტული მოქმედების შესრულებისკენ.

ღილაკები "იყიდე ახლა" ან "დაამატე კალათაში" არის CTA-ის მაგალითები.

ორგანული ტრეფიკი / Organic Traffic

ვებსაიტზე მოსული ვიზიტორები, რომლებიც მოდიან საძიებო სისტემებიდან (მაგ. Google) უფასოდ, რეკლამების გარეშე.

SEO ოპტიმიზაციის შემდეგ ჩვენი საიტის ორგანული ტრეფიკი მნიშვნელოვნად გაიზარდა.

პროდუქტის აღწერა / Product Description

ტექსტი, რომელიც მომხმარებელს აწვდის ინფორმაციას პროდუქტის მახასიათებლებისა და უპირატესობების შესახებ.

პროდუქტის აღწერა ხსნის, რომ ეს მაისური დამზადებულია 100% ბამბისგან და არის ნატურალური

რეკომენდაციების სისტემა / Recommendation Engine

ალგორითმი, რომელიც სთავაზობს მომხმარებელს მის ინტერესებზე მორგებულ პროდუქტებს

საიტზე დამატებული რეკომენდაციების სისტემამ გაყიდვები 15%-ით გაზარდა.

რეტარგეტინგი / Retargeting

მარკეტინგული სტრატეგია, როცა რეკლამა ისევ აჩვენეთ იმ მომხმარებლებს, ვინც უკვე ეწვია თქვენს საიტს ან დაათვალიერა პროდუქტები, მაგრამ არ შეიძინა. ეს რეკლამა კი გამოუჩნდა სხვა და სხვა საიტებზე.

მომხმარებელი ათვალიერებდა ფეხსაცმელს, შემდეგ სხვა საიტზე მას ისევ გამოუჩნდა იგივე ფეხსაცმლის რეკლამა.

საიტზე გატარებული საშუალო დრო / Average Time on Site

მეტრიკა, რომელიც აჩვენებს საშუალოდ რამდენ ხანს ატარებენ მომხმარებლები ვებსაიტზე ერთ ვიზიტში

ანალიტიკამ აჩვენა, რომ საიტზე გატარებული საშუალო დრო გაიზარდა 3 წუთიდან 5 წუთამდე

საკვანძო სიტყვა / Keyword

სიტყვა ან ფრაზა, რომელსაც მომხმარებელი იყენებს საძიებო სისტემაში პროდუქტის საპოვნელად.

თუ ვყიდი ფეხსაცმელებს, საკვანძო სიტყვები შეიძლება იყოს "სპორტული ფეხსაცმელი", "საზაფხულო სანდლები" და ა.შ.

საძიებო სისტემების ოპტიმიზაცია / SEO - Search Engine Optimization

ვებსაიტის ან კონტენტის ოპტიმიზაციის პროცესი, რომელიც მიზნად ისახავს ორგანული, უფასო ტრაფიკის გაზრდას საძიებო სისტემებიდან.

ვებსაიტის SEO-ს გაუმჯობესება დაგეხმარებათ, რომ მომხმარებლებმა თქვენი პროდუქტები მარტივად იპოვონ Google-ში.

ტრაფიკი / Traffic

ვიზიტორების რაოდენობა, რომლებიც შემოდიან საიტზე.

სოციალური მედიის კამპანიამ გაზარდა ვებსაიტის ტრაფიკი.

შეთავაზება / Offer

ონლაინ მაღაზიის მიერ მომხმარებლისთვის შემოთავაზებული სპეციალური პირობები ან ფასდაკლებები.

არ გამოტოვოთ ჩვენი საახალწლო შეთავაზება, რომელიც მხოლოდ შეზღუდული დროით გაგრძელდება.

შეკვეთა / Order

მყიდველის მიერ ონლაინ მაღაზიაში სასურველი პროდუქტების არჩევის და შეძენის პროცესი.

თქვენი შეკვეთა მიღებულია და დამუშავების პროცესშია.

წინასწარი გაყიდვის ლიდი / Pre-sale Lead

პოტენციური კლიენტი, რომელმაც გამოავლინა ინტერესი პროდუქტის ან სერვისის მიმართ, მაგრამ ჯერ არ მიუღია საბოლოო გადაწყვეტილება ყიდვაზე.

ვებინარის შემდეგ მივიღეთ რამდენიმე წინასწარი გაყიდვის ლიდი, რომლებიც დაინტერესდნენ ჩვენი პლატფორმის გამოყენებით.

ჯვარედინი გაყიდვა / Cross-selling

გაყიდვის ტექნიკა, როცა მომხმარებელს სთავაზობენ დამატებით პროდუქტებს, რომელიც დაკავშირებულია მის მიერ არჩეულ ან ნაყიდ პროდუქტთან.

კლიენტს, რომელიც ყიდულობს ლეპტოპს, ვთავაზობთ მაუსს და ლეპტოპის ჩანთას.

bottom of page