
რა არის B2B მარკეტფლეისი?
ეს არის სავაჭრო პლატფორმა, სადაც ერთი ი/მ და კომპანიები ყიდიან საქონელს სხვა ი/მ-ესა და კომპანიებზე. B2B მარკეტფლეისები მუშაობენ ზუსტად ისე, როგორც ჩვეულებრივი სავაჭრო ობიექტები, თუმცა შეკვეთის გაკეთება შეუძლია მხოლოდ მეწარმეს ან ორგანიზაციას.
*მაგალითად: ასეთ პლატფორმაზე, ხშირად ყიდიან საოფისე ავეჯს, ორგ-ტექნიკას ან საკანცელარიო საქონელს.
2) რა განსხვავებაა ჩვეულებრივსა და B2B მარკეტფლეისებს შორის?
B2C | B2B | |
საქონლის გაყიდვა | საცალო | საბითუმო |
ფასი | ფიქსირებული | მოლაპარაკებით |
მიწოდება | კურიერის მიერ ან ამანათის მიღების პუნქტში | ლოჯისტიკა მიმწოდებელს ეხება |
ასორტიმენტი | ტანსაცმელი, ტექნიკა, პროდუქტები | მოწყობილობები, ნედლეული, საოფისე ტექნიკა |
3) პოპულარული B2B-მარკეტფლეისები
ჩინეთი და ინდოეთი: Alibaba.com; Made-In-China.com; IndiaMART.
საერთაშორისო: TradeKey; All.biz.
ყველა პლატფორმას გააჩნია მუშაობის საკუთარი წესები და პირობები: ზოგიერთი მათგანი აკავშირებს მხოლოდ გამყიდველსა და მყიდველს, ზოგი კონსულტაციასაც უწევს მათ და ეხმარება მიწოდების პროცესის ორგანიზებაშიც.
4) რაში მდგომარეობს B2B მარკეტფლეისების უპირატესობა?
მთავარი დადებითი მხარე, რომელიც ამ პლატფორმას გააჩნია, ეს არის საქონლის ერთ ადგილას შეძენის შესაძლებლობა - მყიდველს არ სჭირდება საჭირო საქონლის სხვადასხვა პლატფორმაზე ძებნა. ასევე, მასზე შესაძლებელია სხვადასხვა მწარმოებლის პირობებისა და ფასების შედარება, სხვადასხვა საიტზე შესვლისა და ოფისში რეკვის ნაცვლად.
როგორ უნდა განვვითარდეთ მარკეტფლეისზე?
1) გააანალიზეთ კონკურენტები
ამ ნაბიჯით იწყება განვითარების გეგმის შემუშავება. ყურადღება მიაქციეთ, როგორ ახდენენ კონკურენტები რეკლამის ჩაშვებას და რომელი მოთხოვნების დროს ხდება ჩვენება.
*შეისწავლეთ 10-მდე კონკურენტი თქვენი კატეგორიიდან, რომლებიც ყიდიან იდენტურ ან მსგავს პროდუქციას.
2) განსაზღვრეთ მთავარი მოთხოვნები
საჭიროა რელევანტური, მთავარი მოთხოვნების მოცულობისა და ტრაფიკის რაოდენობის განსაზღვრა, რომლის მოგროვებაც ხერხდება ონლაინ სავაჭრო პლატფორმაზე.
*საჭიროა კონვერსიული მოთხოვნები, რომლებიც საშუალებას მოგცემთ, მოიზიდოთ ზუსტად თქვენი სამიზნე აუდიტორია.
3) ააწყვეთ განვითარების ზუსტი სტრატეგია
თუ განვითარების სტრატეგიის ჩაშვების შემდეგ 5-7 დღის განმავლობაში, ტრაფიკის ზრდა არ ხდება ორგანულად, სავარაუდოდ, დაშვებულია შემდეგი შეცდომები:
ძირითადი მოთხოვნა არ არის პროდუქტის რელევანტური;
ამ მოთხოვნით წარსადგენი პროდუქტი არ იმყოფება კონვერსიულ სივრცეში;
შერჩეულია არაეფექტური დრო რეკლამის ჩასაშვებად.
4) განაგრძეთ ზრდის წერტილების ძიება
ამისათვის, თვალი ადევნეთ შემდეგ კონვერსიულ მეტრიკებს:
CR - კონვერსიის მაჩვენებელი სამიზნე ქმედებისას;
კონვერსიის დინამიკას კალათსა და შეკვეთებში;
კალათში დამატებას;
შესყიდვის პროცენტს;
*მთავარია, გააანალიზოთ CTR - მეტრიკი, რომელიც აჩვენებს საქონლის საინფორმაციო ბარათის კლიკაბელურობას.