OpenAI და Amazon-ის 38 მილიარდიანი გარიგება - ახალი ეპოქის დასაწყისი
- guntsadze
- 3 days ago
- 1 min read
OpenAI-მ Amazon Web Services-თან 38 მილიარდი დოლარის ღირებულების
მრავალწლიანი ინფრასტრუქტურული ხელშეკრულება გააფორმა.
ხელშეკრულება ChatGPT-ის მწარმოებელს ხელოვნური ინტელექტის მოდელების
ახალი თაობის მომზადებისა და გადანაწილების უზარმაზარ ახალ გამოთვლით
ძალას აძლევს. გარდა ამისა, ეს ხელშეკრულება ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური
“ქლაუდ” კონტრაქტია, რაც კი ოდესმე გამოცხადებულა. ის ამყარებს Amazon-ის
მოწინავე ადგილს, ხელოვნური ინტელექტის მეტოქეობაში. ამავდროულად, ის
ცვლის, ხელოვნური ინტელექტის ინოვაციის გლობალურ კომერციაზე
გადასვლის საკითხს.
ხელშეკრულების თანახმად, OpenAI დაუყოვნებლივ დაიწყებს თავისი სამუშაო
დატვირთვის გაშვებას AWS ინფრასტრუქტურაზე. Amazon-ის თქმით,
პარტნიორობა მოიცავს წვდომას EC2 UltraServers-ში განთავსებულ „ასობით
ათას“ Nvidia გრაფიკულ პროცესორზე, 2026 წლის ბოლოსთვის „ათობით მილიონ
პროცესორამდე“ გაფართოების შესაძლებლობით. კლასტერები ერთმანეთთან
დააკავშირებენ Nvidia-ს უახლეს GB200 და GB300 ჩიპებს, რათა მასიური
მასშტაბით გაუმკლავდნენ როგორც სწავლებას, ასევე ინფერენციას.
„საზღვრისპირა ხელოვნური ინტელექტის მასშტაბირება მოითხოვს მასიურ,
საიმედო გამოთვლით მუშაობას“, - თქვა OpenAI-ის თანადამფუძნებელმა და
აღმასრულებელმა დირექტორმა სემ ალტმანმა. „AWS-თან ჩვენი პარტნიორობა
აძლიერებს ფართო გამოთვლით ეკოსისტემას, რომელიც ხელს შეუწყობს ამ ახალ
ერას და ყველასთვის მოწინავე ხელოვნურ ინტელექტს შემოგთავაზებთ“.
Amazon-ი პირველ ადგილზეა Digital Commerce 360-ის ტოპ 2000 მონაცემთა
ბაზაში. მონაცემთა ბაზა არის ის, თუ როგორ აკონტროლებს Digital Commerce 360
ჩრდილოეთ ამერიკის უმსხვილეს ონლაინ საცალო ვაჭრობას მათი წლიური
ელექტრონული კომერციის გაყიდვების მიხედვით.
Amazon ასევე მესამე ადგილზეა Digital Commerce 360-ის გლობალური ონლაინ
ბაზრების მონაცემთა ბაზაში. ეს მონაცემთა ბაზა აფასებს 100 უდიდეს ასეთ
ბაზარს მესამე მხარის მთლიანი საქონლის ღირებულების (GMV) მიხედვით.
Amazon-ისა და Open Ai-ს გარიგების მნიშვნელობა
AWS ინფრასტრუქტურის წყალობით, OpenAI-ს შეუძლია ერთდროულად
მილიარდობით პერსონალიზებული რეკომენდაციის მიწოდება, უფრო ღრმა
კონტექსტური მონაცემების გამოყენებით - დათვალიერების ნიმუშები,
ადგილმდებარეობა და მიზანი - შეთავაზებების წამის მეასედში დახვეწისთვის.
ბაზრებისთვის ეს ნიშნავს უფრო მაღალ კონვერსიას და შემცირებულ
უკმაყოფილო მომხმარებელს. ხოლო მომხმარებლისთვის კი ეს ნიშნავს შოპინგის
გამოცდილებას, რომელიც უფრო ექსპერტთან კონსულტაციას ჰგავს, ვიდრე
კატალოგის დათვალიერებას.
პარტნიორობას ასევე აქვს გავლენა B2B კომერციაზე. ამ მასშტაბით მომუშავე
ხელოვნური ინტელექტის მოდელებს შეუძლიათ შესყიდვების,
ინვენტარიზაციისა და ფასების და რთული გადაწყვეტილებების ავტომატიზაცია,
მოთხოვნის პროგნოზირება დისტრიბუტორ ქსელებში ან დიდი შეკვეთების
ფასების დინამიურად კორექტირება. B2B ბაზრები - სამრეწველო მიწოდებიდან
სამშენებლო მასალებამდე - მოგებას მიიღებენ, რადგან პროგნოზირებადი
აგენტები ავტონომიურად ახორციელებენ შეთავაზებების გაცემას, ხელახალ
შეკვეთას და კონტრაქტის შესრულებას.
A2A (agent to agent) შორის კომუნიკაცია - სადაც ერთი კომპანიის შემსყიდველი
აგენტი პირდაპირ ურთიერთქმედებს მეორე გაყიდვების აგენტთან -
დამოკიდებული იქნება ზუსტად იმ კომპიუტერული არქიტექტურის ტიპზე,
რომელსაც OpenAI და AWS აშენებენ. უზარმაზარი სიმძლავრე უზრუნველყოფს
დაბალი შეყოვნების ურთიერთქმედებას მილიარდობით ერთდროულ აგენტს
შორის, რაც ციფრული ვაჭრობის შემდეგი ათწლეულის ფუნდამენტური
მოთხოვნაა.
ამ გარიგების მასშტაბები გააძლიერებს ზეწოლას სხვა “ქლაუდ” პროვაიდერებსა
და ელექტრონული კომერციის გიგანტებზე. Google, Microsoft და Alibaba უკვე
იბრძვიან ხელოვნური ინტელექტით მომუშავე საცალო ვაჭრობის გამოცდილების
მიწოდებისთვის, თუმცა ცოტამ თუ გამოთქვა საჯაროდ ვალდებულება ამ
მასშტაბის ინფრასტრუქტურულ ინვესტიციებზე. Amazon-ისთვის OpenAI-ის
სამუშაო დატვირთვის ჰოსტინგი კომპანიის საცალო და “ქლაუდ” სტრატეგიებს
უფრო აახლოებს. ამან შესაძლოა მის სავაჭრო ეკოსისტემას მიანიჭოს სწრაფი
წვდომა მოწინავე ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობებზე.
თავის არსში, გარიგება ხაზს უსვამს, რომ კომპიუტერული ტექნოლოგიები ახალი
ლოჯისტიკაა. ისევე, როგორც ფიზიკური მიწოდების ჯაჭვის შესაძლებლობები
ერთხელ განისაზღვრა, თუ ვის შეეძლო ყველაზე სწრაფად მიწოდება,
დამუშავების, მსჯელობისა და მასშტაბური გენერირების უნარი ასევე
განსაზღვრავს, ვის შეუძლია მომხმარებლების ყველაზე ჭკვიანურად
მომსახურება.


